Сутність маркетингу
та його концепції
1
Поняття маркетингу тісно пов’язане з виникненням торгівлі, а значить і ринку. "Маркетинг” (з англ.) означає
комерційну або іншу діяльність в умовах
ринку. За свідченнями археологів організована торгівля вперше виникла на
території стародавньої держави Фінікії (сучасна територія Єгипту, Лівії, Тунісу), приблизно 4 тис. р. до н.е.
На території Європи перші
ринки-ярмарки виникли в грецьких містах-державах. Поступово починаючи з 13ст.
для отримання права займатися ринковою діяльністю потрібно було мати документ –
Магдебурзьке право. Ринок, в сучасному його понятті виник приблизно 170 р. тому
в Англії.
Найбільший внесок у розвиток
маркетингу як науки про ринок внесло США. У зв’язку з великою економічною
кризою, постало питання про розробку основ теорії функціонування ринку, в
результаті чого була створена його кейнсіанська модель. На поч. 50-рр 20ст. В
обіг був введений термін маркетинг. В СРСР маркетинг розглядався як "буржуазна
теорія гнилого капіталізму”, в результаті чого СРСР не був суб’єктом світового
ринку. В Україні теорія маркетингу почала впроваджуватись на поч. 90-х рр.,
після здобуття незалежності.
|